پنجشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳ |۲۹ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Oct 3, 2024
آیت الله علوی گرگانی

حوزه/ حضرت آیت الله علوی گرگانی با بیان این که موضوع سبک زندگی در جامعه اسلامی مغفول مانده است گفتند: باید سیره عملی و اخلاقی معصومین(ع) تبدیل به فرهنگ شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، معظم له امشب (13دی ماه) در دیدار با اعضای ستاد برگزاری همایش« سبک زندگی اهل بیت(ع)» اظهارداشتند: برگزاری همایش سبک زندگی در زمان خوبی انتخاب شده و این حرکت قطعا موجب اتحاد مذاهب خواهد شد.

ایشان افزودند: موضوع سبک زندگی نیز در جامعه اسلامی مغفول مانده است و این انتخاب نیز می تواند تاثیر بسزایی در جامعه اسلامی داشته باشد از این جهت حرکت شما در انتخاب این موضوع بسیار پسندیده می باشد.

معظم له اظهار داشتند: خداوند متعال آنچه را که حلال کرده باید حلال دانست، ولی نکته ای که مهم است این که در حلال خدا نباید تجاوز و تعدی صورت گیرد.

حضرت آیت الله علوی گرگانی بابیان این که  برخی از افراد تفسیر نموده اند که در حرام خدا نباید تعدی نمود، ولی برخی از بزرگان تعدی را در حلال خدا دانسته اند و این دایره را وسیع تر نامیده اند گفتند: حلال خدا گرچه حلال است؛ ولی تعدی در آن جایز نخواهد بود.

معظم له افزودند: مومن کسی است که تجاوز به حرام نکرده از حلال خود عبور نکند و حد اعتدال را در این دو مورد رعایت نماید.

ایشان به سیره معصومین (ع) در مورد اعتدال اشاره کردند و افزود: معصومین(ع) تاکید فراوانی بر نوع مصرف در جامعه دارند و تعدی در مصرف را جایز نمی دانند.

حضرت آیت الله علوی گرگانی خاطرنشان ساختند: سبک زندگی اهل بیت(ع) به گونه ای بود که هر امامی بر اساس شرایط زمان خود زندگی خود را اداره و هزینه می نمود. بنابراین باید سیره عملی و اخلاقی در جامعه تبدیل به فرهنگ شود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha